Mokiniai - pokyčių agentai

4. Students as agents of change - IŠSAMUS APRAŠYMAS SU NUOTRAUKOMIS PDF dokumentas.

TRUMPAS APRAŠYMAS

1. Mokytojai ir mokiniai bendradarbiauja nuo veiklos planavimo iki realaus jos įgyvendinimo. Ryškiausi to pavyzdžiai yra tradiciniai mokyklos renginiai „Krikštynos“, mugė „Blusų turgus“ bei projektinės veiklos. Bendradarbiavimą tarp mokinių ir mokytojų įrodo kokybiškai įgyvendintos eTwinning projektų veiklos:
• „EU voices over the limits” https://twinspace.etwinning.net/210524
• „Chance to Change -Dreamers for a better city, dreamers for a better world” https://twinspace.etwinning.net/127328
• „Forget Me Not“ https://twinspace.etwinning.net/42968
• „QRioCity - Smart Cities Out Loud“ https://twinspace.etwinning.net/49823
• „Bit Gener@tion international“ https://twinspace.etwinning.net/27721
Mokiniai yra skatinami bendrauti, drąsiai reikšti savo nuomonę ir idėjas.

2. Mokykla įtraukia mokinius į mokyklos klausimų/projektinių klausimų ir kt. sprendimų priėmimą. Pavyzdžiui, mokyklos tarybos posėdyje kartu su mokiniais aptariamas mokyklos veiklos planas, vertinama direktorės ataskaita ir kt. eTwinning projektuose mokiniai diskutuoja ir priima sprendimus balsuodami geriausio logotipo, plakato, šūkio rinkimuose. Mokiniai bendradarbiauja poromis ir grupelėmis rinkdami informaciją, ruošdami pristatymus. Jie taip pat turi galimybę išreikšti savo nuomonę, siūlyti iškeltų problemų sprendimo būdus ir įtakoti galutinį rezultatą (klausimynai, įsivertinimas, minčių lietus, žodžių debesys). Mokiniai kartu galvoja, siūlo bendradarbiavimo veiklas panaudodami savo IKT žinias ir įgūdžius (pvz., taip atsirado Minecraft grupė), linksmai pasitikrina žinias Kahoot žaidimų metu.

3. Mokinių, dalyvavusių projekte, prašoma pristatyti, ką jie nuveikė atvirame renginyje mokykloje. Kadangi mūsų mokyklos projektinės veiklos integruotos į dailės pamokas, veiklos pristatymai vyksta kūrybiškai.

4. Mokiniai dalyvauja kitų mokytojų/mokinių mokymuose naudotis eTwinning-IKT priemonėmis.

5. Mokiniai dalyvauja tėvų susirinkimuose arba susitikimuose su vietos valdžios institucijomis ir skatina eTwinning iš mokinių perspektyvos. Projekto „Dreamers for a better city, dreamers for a better world“ metu mokiniai parengė laišką apie projekto rezultatus, kurį nusiuntė Radviliškio merui, Seimo pirmininkei bei EU Komisijos pirmininkei. https://docs.google.com/document/d/1_2cTzYJjtvoFwWVQsLLc142WEGFb0RZFI77cbnEUAgY/edit

6. Mokiniai turi galimybę pademonstruoti savo darbus ne mokyklos renginiuose, pavyzdžiui, edukacinėse mugėse, konkursuose ir pan. Ugdymo procesas planuojamas taip, kad mokiniai galėtų pasidžiaugti savo pasiekimais, gebėtų įveikti nesėkmes. Mokykloje ir rajono įstaigose nuolat eksponuojamos mokinių darbų parodos ir mokinių darbais puošiamos mokyklos erdvės. Ugdomas mokinių pasididžiavimo savo darbais jausmas ir mokymosi motyvacija. Apie tai byloja mokyklos metraščiai, parodų aktai, 2018-2022 m. Radviliškio dailės mokyklos Strateginis planas, Mokyklos veiklos planai, Mokytojų savianalizės dokumentai, Savivaldybės tinklalapis, sutartys su socialiniais partneriais, kt.